måndag 30 maj 2011

En vanlig måndag

Två dagar kvar till en fem dagars ledighet! Det känns inte helt fel måste jag erkänna :=) Det märks att sommarlovet närmar sig för eleverna börjar slappna av nu och tycker att vi kan göra annat än att ha lektioner :=) Jag förstår dem, när solen lyser och de måste vara inomhus känns det inte så kul. Solen gör oss glada och livet känns mycket lättare. Trots att det är ett antal år sedan jag gick ut skolan, så kommer jag ihåg känslan jag hade när sommarlovet närmade sig. Inte var man så värst studiemotiverad i slutet av terminen.
                                             Bilden från Google

Jag har precis kommit hem efter att ha varit och handla på Coop och dessutom har jag hämtat min mobil från reparationen. Trots att jag har garanti kvar tänkte jag att de säkert säger att jag själv orsakat skadan och att jag får betala reparationen själv. Gissa hur förvånad jag blev när de hade reparerat den utan att ifrågasätta något!? "Vi har som auktoriserad verkstad tagit del av er felbeskrivning och åtgärdat problemen. Produkten har uppdaterats med senaste version av mjukvara" Det var ju helt fantastiskt för normalt sett brukar de skylla på att det är självförvållat, ex vattenskada. Känns skönt att slippa den gamla "härken" jag har fått ringa med under några veckors tid.
Nu ska jag rasta snabeldraken innan middagen, djurhåren gör sig påminda överallt.
Ha en skön måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar