torsdag 26 maj 2011

Kyla, träning och minnen

Tänk att det snart är sommarlov! Nyss var det vinter och väldigt kallt, en kyla som inte verkade vilja släppa taget alls. Jag kände mig som en grottmänniska under den tiden, det enda man kunde göra var aktiviteter inomhus. Promenader var inte att tänka på när termometern visade över 20 grader och den friskluft jag fick var den mellan hemmet och bilen. Nåja, nu var ju inte varje dag så kall men perioden av kyla kändes lång och det resulterade i att människor blev väldigt trötta och orkeslösa. Den tröttheten satt i väldigt länge så nu när ljuset har återvänt och solen värmer känns det som att kroppen har vaknat till liv. Jag och min sambo har börjat träna på gymmet regelbundet och det har vi aldrig gjort förut. Vi har mest promenerat men nu varvar vi gymmet med promenader och jag går även på spinning ibland. Det känns skönt när man börjar få in en nyttig vana och jag förbannar mig själv att jag varit så lat tidigare och inte tränat mer. Min sambo har varit väldigt vältränad för ett antal år sedan, han höll på med löpning och har varit van att träna ofta och mycket. Det gäller bara att hålla i de goda vanorna och inte falla tillbaka i lathet. Sent skall syndaren vakna som det så vackert heter :=)



Ibland när jag är ute och promenerar, kan jag få någon lukt i näsan som genast påminner mig om något eller någon speciell händelse. Detta hände mig förra gången jag promenerade, då fick jag en lukt i näsan som påminde mig om när jag var mindre och vi lekte affär utomhus jag och min kompis. Vi slog in stenar i papper och använde oss av olika saker i naturen. Jag kom precis ihåg känslan när vi lekte och vad vi gjorde. Varför just det minnet kom till mig vet jag inte, men ibland är det så att vissa lukter eller platser kan påminna oss om något speciellt, det har Ni säkert alla varit med om. Det finns så mycket saker man har varit med om och som man har glömt, men ibland kan min kompis från barndomen berätta saker som vi gjorde och som jag helt har glömt bort. Det kan bli väldigt många skratt när man drar sig till minnes sådant som hänt. Jag tror att man många gånger romantiserar det som har varit och tycker att allt var mycket bättre förr, så är det ju inte alltid. Det finns episoder i varje människas liv som har varit bättre och sämre men jag skulle inte vilja vara utan den erfarenhet och den livskunskap som jag har förvärvat genom min livsresa. Allt det jag har varit med om har format mig till den människa jag är idag, både på gott och ont.
Nu önskar jag Er alla en riktigt härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar