tisdag 14 juni 2011

Värkande muskler

Det är nu några dagar sedan jag har haft tid att skriva, det får jag be om ursäkt för. Tiden har liksom inte räckt till. Nu börjar det kännas lugnare i min stressade kropp med tanke på att det bara återstår två dagar innan den efterlängtade semestern.  Det är verkligen jobbigt att ha problem med värk i nacke, skuldror och rygg. Jag blir så väldigt trött ibland, får en trötthetskänsla som gör att jag måste lägga mig ner bara några minuter och blunda. Givetvis är det musklerna som är spända och därigenom orsakar det den här förlamande tröttheten. Det är inte så lätt för andra att sätta sig in i hur det känns att ha de här problemen eftersom det inte syns utanpå. När man vaknar flera gånger under natten för att armarna har domnat bort och därigenom aldrig känner sig utsövd. Jag kan heller inte sova speciellt länge på morgonen och om jag gör det så är jag lätt illamående när jag vaknar och har ont överallt. Kanske det är ålderdomen som spökar :=)

Jag är inte den personen som klagar mycket och jag är heller aldrig sjukskriven, men det innebär inte att jag alltid mår bra. Vissa dagar mår jag sämre och känner mig ledsen fast då är det bara mina närmaste som märker det. Det brukar synas i mina ögon när jag har ont, när det känns som tandvärk i musklerna. Massage hjälper bra när det är som värst, min sambo brukar massera mig ibland men egentligen skulle jag behöva gå kontinuerligt och få massage för att känna mig pigg. Den här problematiken är nog lite ärftlig eftersom min mamma också har samma besvär, men min förhoppning är att det nu ska bli bättre när jag tränar på gymmet. Jag vill i alla fall försöka göra det jag själv kan för att må bättre. Har Ni själv liknande problem? Dela gärna med Er om Ni vill.
Ha en fin dag!

Jag visar här en bild på hur min rygg ser ut när blodcirkulationen fått fart efter en stunds massage av min sambo, det syns tydligt var mina onda punkter sitter.

1 kommentar:

  1. Jeanette Öhgren14 juni 2011 kl. 21:53

    Jag förstår hur du har det! Har du kollat upp om du har fibromyalgi?

    SvaraRadera