måndag 6 juni 2011

Pastalåda

Den här rätten gillar min son väldigt mycket. Jag har inga exakta mått på något så det är svårt att säga till hur många lådan räcker. När jag gör den här rätten så använder jag mig av den lilla långpannan, då brukar det även räcka till att frysa in några portioner. Minska på köttfärsmängden om Ni vill göra en mindre sats.


Ca 800 g köttfärs
1 brk creme fraiche
Lök
Vitlök
Tomatpuré och ketchup
Salt och Peppar
Cayennepeppar
Mjölk
Ostsås
Pasta (typ snäckor eller liknande)
Riven ost

Fräs köttfärsen och tillsätt därefter löken och vitlöken och låt de fräsa med. Salta, peppra och stänk över lite cayennepeppar. Häll i creme fraiche och vispa därefter ihop mjölk och mjöl och häll även detta i köttfärsen. Mängden mjöl och mjölk får ni prova Er fram med men se till att såsen blir krämig och ganska tjock. Tillsätt tomatpuré och ketchup. Smaka av ifall Ni behöver salta eller peppra mer.
Gör egen ostsås eller köp en förpackning ostsås om Ni inte vill göra egen.
Koka pastan och glöm inte att salta i vattnet.
Smörj lilla långpannan och varva pasta, köttfärssås och ostsås 2-3 varv.
Strö riven ost över och gratinera i 225 grader.
Ät en grönsallad till.

Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar