tisdag 21 juni 2011

Regn och barnbarn

Regnet det bara öser ner och jag blir så våt om både skor och strumpor...... ja den gamla slagdängan passar ju bra dagar som denna. Det regnar hela tiden utan uppehåll och det skapar problem när jag ska handla p g a att jag inte har någon bil när min sambo jobbar. När han jobbar eftermiddagspass och börjar tidigt dagen efter, så sover han i Sunderbyn för att spara in en resa. Det gör ju att jag blir billös den tiden och normalt sett är det inga problem. Jag har ju nära till affärerna och dessutom en cykel, men såna här dagar är det inte kul. Nåja, jag är ju inte gjord av socker som tur är :=)

Igår var jag och såg efter mitt barnbarn medan hennes föräldrar jobbade. Oj, oj vad detta barn är full av energi! Hon är så snäll och älskar när man sätter sig på golvet med henne och leker, då känner hon att hon har full uppmärksamhet och det gillar hon skarpt.

Det är så fantastiskt att se hur mycket som händer i hennes utveckling för varje gång vi ses. Hon lär sig nya ord, får nya tänder, gör någon ny grimas o s v. Vet ni vad? För första gången hörde jag henne säga farmor på sitt eget gulliga sätt. Vi satt vid köksbordet och samspråkade och i vanlig ordning kommer det en massa olika läten från denna lilla dam, hon pratar väldigt mycket på sitt eget språk :=) Jag bad henne säga farmor och vips kom det ett ord som liknar mamma men lät nåt i stil med "famma".  Hon är så framåt för sin ålder och kan redan så mycket saker. Jag tycker att min son och svärdotter är så fantastiskt duktiga med henne trots att det är deras första barn. De är så kloka och sunda i det de gör med och för denna lilla dam och jag är väldigt stolt över dem.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar