torsdag 10 oktober 2013

Fredag igen

Visst far veckorna iväg fort? Redan fredag idag och en ny helg är i antågande. Igår åkte jag och sambon till Övertorneå där vi blev bjuden på middag av dotter och svärson, skönt att ibland slippa tänka på vad man ska äta till middag. Ibland har jag så svårt att förstå att mitt minsta barn är så stor som hon är, nog gäller det att ta tillvara tiden. När barnen är utflugna blir det genast mycket mer tråkigt att laga mat och när sambon jobbar orkar jag knappt hitta på något åt mig själv. Jag vet att det är bäst för mig själv att äta middag, annars blir det en del kvällssmörgåsar istället och det är inte alls nyttigt. Om jag bodde ensam skulle det verkligen bli en kamp med mig själv för att laga en vettig middag, alternativet skulle vara att ofta bjuda hem någon för att få sällskap eller helt enkelt hoppas på att bli bortbjuden :)



I helgen ska jag försöka få gjort en del saker som bara väntar på att bli klara, bl a rensa bort sommarblommorna på graven och göra höstfint med ljung och tända lyktan. Jag brukar alltid prata med mamma, mormor, morfar och min morbror under tiden jag är där, fast jag måste erkänna att jag alltid kollar runt först så ingen står i närheten :) Någonstans inom mig så tror jag att de hör vad jag säger och det känns bra för mig att göra så. Jag kan inte riktigt förstå att det redan har gått två år sedan mamma dog. Fortfarande kan jag komma på mig själv med att tänka på att ringa och fråga henne om det är något jag undrar över, eller helt enkelt få en tanke att åka dit och dricka kaffe när vi är ute och åker. Det är konstigt hur saker och ting lever kvar inom oss i vårt undermedvetna och poppar upp ibland vid olika tillfällen. Jag tillhör ju den skaran som ändå tror på att våra nära och kära som är avlidna, finns med oss ibland även om vi inte ser dem.


                                       

Nu önskar jag Er alla en riktigt fin fredag och en skön helg!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar