måndag 30 december 2013

Gott Nytt År!



Så var dessa juldagar över och i vanlig ordning känns det som att mat- och godisintaget har varit alldeles för högt, nåja det är jul bara en gång om året och då måste man få frossa :) Nyårsafton närmar sig och nu är det tid för eftertanke och en hel del tillbakablickar på det år som snart har passerat. För min egen del har det här året inte varit speciellt på något sätt, inga stora omvälvande händelser eller tragedier som berört, bara små saker som man minns när man tänker tillbaka, en del tråkiga och en del glada, precis som det är i livet. Det är egentligen inte klokt vad fort ett år passerar, allt snurrar på i hög fart när man är mitt inne i ekorrhjulet och just därför tror jag att det är klokt att stanna upp och fundera över det som har varit och om man vill göra några förändringar i sitt liv. Av någon anledning känns det alltid bra att börja ett nytt år på ett så bra sätt som möjligt. Jag ger inga nyårslöften eftersom jag sällan kan hålla dessa fullt ut. Det är mycket bättre att fundera över vad man kan ändra på i sitt liv till det bättre och därefter verkligen försöka göra något åt det. Till det tycker jag inte att man behöver avge något nyårslöfte, bara att ha det som ett mål räcker gott. Jag har upptäckt nya sidor hos några av de jag känner; en del till det bättre och andra till det sämre och av detta kan jag bara konstatera att människan är verkligen en komplicerad art.

Just nu har jag en tjälknöl inne i ugnen och har förberett lagen som den ska ligga och gotta till sig i, men middagen idag för mig och sambon blir laxlåda som jag tagit fram från frysen. Det är så skönt att ha färdiglagad mat i frysen och inte behöva engagera sig så mycket i matlagningen. Jag är ledig drygt en vecka till och det känns så fantastiskt härligt. Känslan av att bara få vara och göra det man själv vill är oslagbar och dessutom är det ett fantastiskt sätt att samla krafter som jag verkligen behöver.
Nu vill jag önska er alla ett riktigt Gott Nytt år! Var snälla med er själva, njut av de ni har omkring er och kramas mycket.

Kram till Er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar