söndag 7 april 2013

Sista dagen på påsklovet

Sista dagen på påsklovet, tänk vad de här lediga dagarna har gått fort! Det har varit så skönt att vara ledig och slippa rutinerna för ett tag och ledigheten kom precis när jag hade som störst behov av den. Nu har kroppen fått en chans att återhämta sig efter sjukdom och det känns bra. Den här tiden på året är de flesta väldigt trötta och att då få vistas ute i det finväder som vi har haft har varit fantastiskt.

Igår var det hockeyrus här hemma. Grannen var här och hejade fram Luleå tillsammans med oss, vi åt tacopaj och hade det trevligt. Det var riktigt spännande fast i ärlighetens namn så tyckte jag att Färjestad var det bättre laget igår. Luleå har nästan varje match dominerat på plan men igår var det tvärtom. Luleå har ett starkt lag och en fantastisk målvakt så glädjen var stor när de avgjorde. Vi stod upp alla tre och vrålade, balkongdörren var öppen och två av grannarna var ute. Jag gick ut och luftade mig på balkongen och möttes av skratt. En av grannarna hade förstått vad som hänt och han skyndade sig in och satte på tv:n :) Min sambo har en stämma som inte tillhör den mildare sorten och grannen som var här har i normala fall en väldigt låg röst, men inte igår. Värsta primalskriket från pojkarna! Nåja, jag lät nog också en del kan jag tänka mig :)


Nu är det den tid på morgonen när magen vill ha frukost och det är precis vad jag ska ordna nu, sambon sover fortfarande men jag ska väcka honom på en stund. Den här dagen är inte planerad alls men vi ska ta en promenad med Charlie och sen får vi se vad vi hittar på.
Nu önskar jag Er alla en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar