torsdag 18 april 2013

Kläder

Kläder är väl något som både roar och påverkar humöret negativt. Det är roligt att ha hittat något nytt plagg som sitter bra och som man känner sig fin i, men kläder kan också sitta dåligt på kroppen, det kan snäva och strama både här och där eller så ser det ut som att man klätt sig i en tältduk. Har man som kvinna kurvor så hakar tyget upp sig på dessa utstickande ställen och det kan irritera riktigt ordentligt. Är man smal kanske plagget inte heller sitter som det ska, det blir formlöst. Karlar kanske har mage och det kan ju bli problem om du ska ha en skjorta som du vill ska sitta fint, det blir lätt glipor vid knapparna :) Ja oavsett hur vi ser ut så är kläder nödvändiga och säger också lite om vår personlighet. Jag är en person som egentligen gillar starka färger; citrongult, klarrött, kornblått, grönt. svart, vitt o s v. Ofta klär jag mig i svart fast just den här årstiden så är det ju ganska tråkigt med svart, det är dags att byta ut det mörka till lite ljusare färger. Här har jag tagit fram några plagg som jag tycker om.


Den här klänningen är tidlös och fin tycker jag. Andas lite 50-tal över den. Snygga vita skor till den med en klack eller varför inte en vanlig platt vit ballerinasko.


En härlig klänning i somriga färger

Jag älskar verkligen klargult och den här klänningen är nog fin på en brun kropp



Röda byxor är snyggt


Till det röda är det snyggt med vitt


Som jag i ett tidigare inlägg nämnt så är jag inte någon bra shoppare. Jag blir fort less när jag går på affärerna och ska ha något speciellt klädesplagg. Om jag inte har bestämt mig för att köpa något speciellt, ja då är det inga problem att springa på affärer :) Det mesta kläderna jag köper handlar jag på nätet för att jag tycker att det är så enkelt att sitta hemma och klicka fram det jag behöver. Nackdelen är att det ofta blir paket i retur när storleken inte passar eller färgen inte ser ut som den gjorde på bilden :) Skor är svårt att beställa tycker jag, de behöver man prova på plats och egentligen är det samma sak med byxor fast jag gör chansningar ibland :) Hur som helst; Kläder är viktigt!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar