måndag 22 augusti 2011

Höst och inredning

När vi nu går mot höst så får man sån lust att förnya sitt hem med olika inredningsdetaljer. Det kan vara ljus i olika former, ljushållare, nya gardiner, mattor, lyktor, blommor o s v. Det finns nog ingenting som är så roligt som att få köpa nya saker till hemmet, men alla små detaljer kostar pengar och fort har hundralapparna fladdrat iväg. Egentligen borde man spara på ett speciellt inredningskonto :=) Jag tycker att det är roligt att titta på olika sidor på nätet som säljer saker till hemmet, där kan jag få inspiration och tips när mina egna idéer är slut. Tänk vilken lycka att få Ernst Kirchsteiger som idéspruta till sitt hem! Jag är verkligen fascinerad av denne man och alla hans idéer. Tänk att ha sån fantasi och tillverka så fina grejer av gamla material, det skulle jag önska att jag kunde. Ibland vet jag inte om jag har hittat min stil eller om jag är en blandning av olika stilar. Jag tycker att det är snyggt att blanda olika stilar och även detaljer som inte tillhör någon speciell stil, utan något som bara är ens eget påhitt. Det lantliga köket och den lantliga inredningen älskar jag men har inte den stilen i mitt hem just nu, det passar liksom inte in i omgivningen med det övriga. Om jag skulle få ett helt nytt kök så skulle det nog bli just den lantliga stilen på det hela.

                                        Bilderna från Google bilder

Vi kommer snart att hamna i den situationen att vi ska kakla ovanför diskbänken och lägga klickgolv, men vad ska vi välja för kakel och vad ska vi välja för golv? Jag tycker att det är jättesvårt att bestämma eftersom det finns hur mycket som helst att välja på och jag har alltid stor beslutsvånda. Jag vill ju inte känna när det väl är gjort, att det var helt fel beslut. Det gäller att tänka sig noga för :=)
Har Ni något bra inredningstips? Tips på mysiga detaljer eller helt enkelt tips på bra sidor på nätet? Skriv gärna och berätta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar