fredag 2 augusti 2013

Fruktkräm

Efter det här receptet gjorde min moster sin kräm, enkel och jättegod!

  • 250 g torkad blandfrukt (finns i påsar)
  • 12 dl vatten
  • 34 dl strösocker
  • 12 msk potatismjöl
  • 12 dl vatten
Jag tycker inte om att ha stora bitar av frukten i krämen, så därför skär jag alltid den i mindre bitar innan jag lägger den i kastrullen. Tillsätt vattnet och låt detta koka ca 10 min på svag värme. Tillsätt socker och låt koka ytterligare 5 min. Rör ihop potatismjöl och vatten, dra kastrullen från värmen och rör ner redningen. Ställ tillbaka på värmen och låt koka upp. Häll upp krämen i en skål.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera