onsdag 14 augusti 2013

Dags för jobb

Jaha, så var det då min sista semesterdag och jag har med nöd och näppe ställt in hjärnan på jobb i morgon. Eleverna börjar den 26 augusti så det innebär att vi lärare har drygt 1 1/2 vecka med föreläsningar och förberedelser. Den här sommaren har gått så väldigt fort, jag tyckte att det var alldeles nyligen som det var skolavslutning. Hur ska man då sammanfatta sommaren? Ja i slutet av maj och början på juni var det kanonväder och i det inledande skedet av semestern så var det väldigt ostadigt väder och ganska kallt. De sista veckorna har det dock rätat upp sig och vi har kunnat njuta av fina dagar med sol och värme. Just solen tycker jag är viktig för att man ska kunna alstra mycket energi till de mörka tiderna som nu är i antågande. Varje årstid har sin tjusning och hösten kan vara riktigt mysig med alla dofter, färger och den härligt friska luften. Jag anpassar mig ganska fort till de olika skiftningarna men tycker att det ligger lite melankoli över allt när sommaren är slut.

Det är faktiskt ganska bra att komma tillbaka i rutinerna och med dem lite bättre vanor vad gäller ätandet. Jag vet inte vad det beror på men karaktären är då inte på topp under sommaren, jag äter betydligt mer onyttigheter då än vad jag annars gör. Min intention är att det nu ska bli mer ordning och reda på den fronten, ingen bantning men däremot mer motion och en större koll på kaloriintaget :)
På tal om mat så kurrar magen nu så jag ska göra middag och därefter blir det lite småfix både här och där på mig själv inför morgondagen, välbehövligt :)


                                                       









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar