fredag 23 augusti 2013

Fredag igen

Det är något speciellt med fredagar, de ger en känsla som är mycket behaglig och som man alltid skulle vilja känna. Den här tiden på året är det fortfarande ljust länge men när vi kommer in i den period när det knappt blir ljust på dagen, då är man riktigt trött på fredag em. Fredagsmys i all ära, men nog tror jag de flesta "mysare" har problem med att hålla ögonen öppna. Man lagar god mat, går ut och äter eller köper mat på något uteställe och sen är det godis, snacks, tända ljus och soffhäng som avslutar kvällen. Allt detta är hur bra som helst, men säg mig hur många som orkar hålla ögonen öppna när det är mörkt ute, halvmörkt inne och man sitter där kanske inlindad i en filt och tittar på TV. Jag är hopplös när det gäller att hålla mig vaken och är då tvungen att tugga mest hela tiden för att inte somna :) Ska vi se film får det inte bli så sent som vi sätter igång den för då är det kört för mig efter ett tag. Det skulle aldrig falla mig in att gå och lägga mig i sängen, jag "tjursitter" och halvsover tills all nåd är ute :) Min sambo somnar ytterst sällan i soffan, det händer bara ibland och för mig är det obegripligt. Han kan faktiskt ligga ner utan att somna och det förstår jag inte :)

Idag har vi varit på föreläsning på Folkets Hus, stundtals intressant men i mina öron var det mycket gammal skåpmat och därför tappade jag fokus flera gånger. Det är alltså sista fredagen innan eleverna börjar, så på måndag är de tillbaka och jag får en helt ny klass den här terminen. Det är alltid blandade känslor när det gäller att få en ny klass. Jag har haft en fantastiskt fin klass under tre år med jättehärliga elever och när man känner att allting fungerar hur bra som helst, ja då är det inte lätt att lämna dem. Det känns nog likadant för de nya eleverna som kommer till vår skola. De kanske har gått på en liten skola och haft det tryggt och bra och nu ska de börja på högstadiet med över 400 elever där, klart det måste kännas pirrigt men allting bruka alltid ordna sig till det bästa.
Nu ska jag plocka fram snabeldraken och låta den jobba lite, kanske hör det också till fredagsmyset, vem vet ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar