söndag 29 januari 2012

Helg

Nu är det ett tag sedan jag skrev något, men ibland blir det så att tiden liksom inte räcker till eller att orken och inspirationen inte finns till att sätta sig och skriva något och för mig har det nog varit en blandning av både och. Här kommer i alla fall lite bilder från mig.


Efter ett tips från min kollega så var jag tvungen att testa denna fikonmarmelad, smakar riktigt bra. Marmelad är normalt sett ingenting vi äter så ofta hemma hos oss, men ibland på helgerna brukar vi köpa en burk. Den här sorten är lite dyrare än annan marmelad men den är god och har inget tillsatt socker och det gör att den inte känns lika söt som marmelad brukar vara.
                       Den här sorten var också jättegod; Fyra frukter heter den


Ett bröd som jag gillar. Jag testade att rosta det och ena delen av brödet kan vara lite svår att få ner i rosten men gott blir det!


          En frivillig testätare som funnit sin plats vid matbordet :=)


Lördagen bjöd först och främst på dop. Farmors lilla Wilma döptes i Kalix kyrka och därefter blev det kaffe med dopp i Församlingsgården. Elina uppskattade all uppmärksamhet de fick och hade en egen liten show inför folket i kyrkan :=) Sen ekar det ju så bra där också...


Gårdagskvällen tillbringades hos goda vänner på tjejfest. Det syns väl nästan när man ser vilka drycker det står på bordet. Ser inte direkt manligt ut :=)




Som avslutning bjuder jag på en låt med Kent som jag tycker mycket om; Utan dina andetag









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar