söndag 15 januari 2012

En helt vanlig söndag

Behöver jag säga hur skönt det är att inte göra någonting? Idag är en sådan dag när varken jag eller min sambo har någon energi att göra något alls och det känns alldeles förträffligt :=) En helg går så fort och ofta känns det som att den består av en dag för lite. Det är just såna här dagar som man får en massa idéer om vad man vill göra här hemma, det kanske är både på gott och ont :=) Jag satt och tittade på Bukettens mejl som jag får varje vecka och där såg jag en fantastisk bukett med tulpaner, oj vad de är vackra i alla sina underbara färger! Jag skulle vilja ha en stor bukett fina tulpaner i blandade färger på mitt köksbord varje vecka.


Hur många av Er tänker på nya gardiner nu när vi vill släppa in allt ljus som bara går? Jag tänker ständigt på gardiner och vad som skulle passa här hemma. Visst gör gardinerna mycket för helheltsintrycket och det finns ju så mycket fina tyger. Tänk, när panelgardinerna kom tyckte jag att det var så vansinnigt fult med dessa smala remsor som bara hängde där helt raka. Jag skulle minsann aldrig köpa något så fult och hänga upp i mina fönster. Det tog nog ett tag men visst kom panellängderna även till vårt hem :=) Nu är jag faktiskt lite less dessa och vill ha mer tyg igen. Här ett exempel på en gardinuppsättning jag tycker är snygg, trots att den är ganska färglös och den passar kanonfint till den övriga interiören på bilden.


Ljus är något som vi och många med oss använder flitigt den här tiden på året. Mitt största problem är alltid om jag ska ha blockljus eller värmeljus på vardagsrumsbordet och köksbordet och jag varierar ständigt. Det är ju så mysigt att tända ljus när man sitter och äter, dricker kaffe eller ser på TV. Ljusen ger en så fridfull känsla i kroppen och det är nog en stor anledning till varför de flesta gillar tända ljus. Det blir en ombonad och lugn känsla som vi nog alla behöver känna.

                                                   Bilden från google

Nu hoppas jag att Ni alla får en fin vecka och att Ni tar tillvara de lediga stunder som bjuds. Ha inte alltid så stora krav på Er själva utan unna Er att njuta även om det är vardag. Jag tror att vi alla behöver få stanna upp en stund mitt i all vardagsstress och bara känna lugnet. På så sätt samlar vi kraft för att orka med både jobb och andra förpliktelser som vi har. Det är så lätt mitt i alla måsten att glömma bort de små sakerna i vardagen som får oss att må bra. Ta tillvara på dessa och varandra för vi har bara ett liv.

Kram på Er! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar