måndag 4 februari 2013

Lite smått och gott från Valhallavägen

Det är måndag igen och en dag när jag inte alls är i bra form. En förkylning som inte bryter ut och som istället har bestämt sig för att sätta sig i luftvägarna och jäklas lite. Jag är trött, har ont i musklerna och har en mage som inte riktigt är i ordning. Usch vad jag låter ynklig! :)  Jag hoppas att det är snabbt övergående. I går kväll tog jag det lugnt i soffan i halvdunklet och försökte vila mig så gott det gick.

                                         Hemma i vardagsrummet

 När jag städade badrummet så var jag tvungen att dra på munnen när jag jämförde min uppsättning grejer med Thomas. De här är bara en bråkdel av allt det tjafs som är "nödvändiga" men de används flitigt :) Parfymen använder jag bara på ledig tid eftersom jag jobbar på en skola. Många är allergiska och då är det onödigt att utsätta dem för sådant.

 Jag använder sällan läppstift men däremot använder jag läppglans med färg varje dag. Det här märket är det inte längesedan jag upptäckte. Jättebra produkt till ett billigt pris, kostar 40 kr/st och man får köpa tre styck för 99 kr. Inte illa! De finns i flera nyanser och de kladdar inte på läpparna som många liknande produkter gör. Finns på Rina makeup här i Kalix.

 Detta smyckeskrin ärvde jag av mamma. Gammalt som gatan och inte så vackert men det fungerar som smyckeförvaring. Det luktar fortfarande av mammas parfym inuti skrinet, känns lite konstigt.

 Finns det någonting som jag inte klarar mig utan så är det perculatorn. Den ger mig min dos av energi varje dag och tillsammans med Zoega så uträttar de stordåd :)

 Den här produkten köps alltid hem om magsjuka eller annan magåkomma gör sig påmind. Jag vet inte om den är så effektiv som jag inbillar mig att den är, men jag tycker att den hjälper bra om magen är i olag eller om man vill mota bort magsjuka.

Den här salladsskålen kommer också från mamma och jag minns den från min tonårstid. Länge har jag tyckt att den är ful men nu tycker jag att den är väldigt fin, man kan säga att jag har nyupptäckt den :)

                       Vår mysvovve som älskar matte, husse och soffan

                              Omelett á lá Monica med julskinka, potatis och lök

Jag vet inte hur Ni är men ibland är det inte så lätt att veta vad jag ska äta när sambon jobbar och jag är helt ensam. Det är verkligen tråkigt att äta själv och ännu tråkigare att tillaga något. Oftast brukar det bli något lätt eller helt enkelt rester från någon tidigare middag. Här ovan en bild på en omelett som jag gjorde åt mig själv på rester. Idag är en sådan dag när jag får göra middag åt mig själv och som tur är finns det kvar rester från lördagens middag :)

Nu ska jag bara ta det lugnt och vila mig så jag orkar jobba i morgon. Det är en vecka fylld av nationella prov och andra evenemang som eleverna får ta del av. Nu önskar jag Er en bra måndag vare sig Ni är lediga eller jobbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar