fredag 8 februari 2013

Härliga fredag!



Nu är det äntligen fredag igen! Hej och hå vad veckorna springer iväg :) Idag har vi fått en kortare arbetsdag eftersom niorna har skrivit nationellt prov och fick sluta när de var klara. Jag kan inte påstå att jag tyckte det var tråkigt med en kort fredag :) Solen sken när jag gick hem och då fick jag energi att plocka fram dammsugaren och dammtrasan och därefter tog jag sparken och for med Charlie så han och jag fick lite motion och frisk luft. Min käre sambo jobbar eftermiddagsskift hela helgen och det innebär att jag får roa mig själv utan vare sig honom eller bilen :) Nu är jag ju faktiskt ganska bra på att roa mig själv, efter  många år tillsammans är jag van med hans jobbtider och ibland är det faktiskt ganska skönt att filosofera för sig själv. Jag tror faktiskt att alla människor behöver ensamtid, det är viktigt för att man ska må bra. Jag är ingen ensamvarg utan blir ganska sällskapssjuk om det har varit för lugnt under lång tid. Däremot är det viktigt för mig att jag får vara ensam emellanåt så jag hinner "komma ikapp" mentalt. Nu låter det nog ganska djupt men för mig är det nödvändigt.


                                         Bilderna från Google bilder

Visst är det något speciellt med just fredagar men jag undrar om vi svenskar är speciellt "myssjuka" när fredagen kommer, eller om det är en lika vanlig företeelse i andra länder. Kanske har de andra saker de gör för att fira in helgen än vad vi svenskar har. Vi tänder ljus, köper snabbmat eller lagar till en god middag, äter godis, dricker vin, tittar på TV och somnar sen i soffan. Jag tror att det är en ganska vanlig fredagskväll hos de flesta :) Det skulle vara intressant att varje fredagkväll kika in i hem runt om i världen för att se vad de gör. Personligen så tycker jag att om man exempelvis ska gå ut på krogen eller fara på fest hos vänner, så är fredag den bästa dagen att göra sånt trots att man är trött efter en jobbvecka. Helgen känns på något sätt mycket längre då än om man går ut på lördagkväll.

Nu önskar jag Er alla en fin fredagskväll oavsett om Ni sitter ensam eller tillsammans med familjen!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar