måndag 25 juli 2011

Vänner

Genom livet har man lärt känna väldigt många människor, både angenäma och mindre angenäma bekantskaper. Mötet med nya människor är väldigt spännande och något som jag välkomnar i mitt liv eftersom dessa möten tillför mig erfarenheter av olika slag. Det är inte alla människor som satt spår i mitt liv men de som gjort det är personer jag är mycket rädd om. Som person är jag pratsam och har lätt för att skratta, men jag är väldigt avvaktande innan jag släpper någon in på livet. Jag lämnar inte ut mig själv eller mitt liv åt vem som helst, det ska vara en person som jag känner stort förtroende för och som jag vet inte pratar vidare om förtroliga saker. Just förtroende anser jag är en av de viktigaste sakerna i en vänskap, att inte behöva oroa sig för att det man säger ska berättas vidare. Alla människor har nog ett behov av att få prata av sig om något de funderar på. Vissa människor kan göra det med vem som helst medan andra har en eller två personer de kan prata med.

Människorna på bilden är några av mina allra bästa vänner, personer som jag älskar att umgås med och som jag litar på. Under min uppväxt har det funnits personer som kommit och gått, några är fortfarande kvar trots att vi inte umgås lika intensivt som förr. Vi människor förändras ju en del genom livet, vi formas av upplevelser och möten vi haft. De personer som medfört negativa händelser i mitt liv har jag svårt för att ta till mig idag. Vissa saker jag har fått erfara har satt djupa spår i mig och påverkat mitt liv mer än jag någonsin kunnat ana. Det konstiga är, att allt det tråkiga en människa går igenom i sitt liv gör den personen starkare. Även om en människa har väldigt många bekantskaper så är riktiga vänner något som inte är en självklarhet och som inte är lika lätt att få. Det viktiga är inte kvantité utan kvalité och de personer man älskar och litar på är guld värda. Jag älskar mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar