fredag 1 juli 2011

Kycklingpanna med tagliatelle

När det är varmt ute ska middagen gå snabbt att tillaga. Det här är en enkel, supergod rätt som jag gör ganska ofta. Som vanligt när det gäller mig, så har jag inga exakta mått utan jag "känner av" hur mycket av ingredienserna jag ska tillsätta, beroende på hur många som ska äta.

1 grillad kyckling
Wokgrönsaker
Vitlök
Salt
Cayennepeppar
Ca 3 dl Grädde
Soja
Champinjoner (färska eller på burk)

Bena ur kycklingen och dela i mindre bitar.
Fräs champinjonerna en stund i smör tills de har vätskat av sig.
Ta upp dessa och fräs därefter grönsakerna i olja eller smör och pressa ner ca två vitlöksklyftor.
Häll tillbaka champinjonerna i pannan och tillsätt kycklingen.
Krydda med salt och cayennepeppar eller andra kryddor Ni gillar. Ibland brukar jag använda kryddmix för kyckling istället, den är också god och har lite sting i sig.
Häll över ca 3 dl grädde och tillsätt soja efter behag.
Låt alltsammans koka ihop en stund och ät detta tillsammans med ris eller pasta. Jag tycker att tagliatelle är godast som tillbehör.

Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar