måndag 6 januari 2014

Tillbaka i rutinerna

Så var det då dags igen, efter en skön julledighet är det återigen jobb som gäller och tillbaka i rutinerna. Jag tror att just rutiner på olika sätt är ganska viktiga för oss människor. Det som bl a är bra med att komma tillbaka i rutinerna är att man förändrar sitt mat/godisintag och sin livsstil till det bättre. Jag vet inte hur det är för er men jag brukar äta betydligt mer av onyttiga saker just under den här tiden på året. När man sen ska bryta detta onda får man verkligen kämpa med sig själv, detsamma gäller det med motionen. Sen är inte allting negativt med att vara utanför rutinerna, jag får småsaker gjorda som jag annars har svårt att hinna, även att reflektera och fundera över olika saker, det tycker jag är mycket bra och väldigt behövligt.

                                                             Bilden från Google
                                           
Jag trodde inte att jag skulle säga det, men nu längtar jag verkligen efter några kallgrader. Det är ju så fruktansvärt bedrövligt när det är så här slaskigt och blött och vart än man går får man vara på sin vakt så man inte halkar. Nä, det är inte meningen att det ska vara så här varmt den här tiden på året, åtminstone inte om man bor så långt norrut som vi gör :) Det perfekta vädret under den kalla årstiden är på vårvintern när det är några minusgrader och solen lyser klart, då mår jag riktigt bra! Tänk bara att få packa en ryggsäck med kaffe eller choklad och ge sig iväg någonstans där du kan luta dig tillbaka på ett varmt underlag och bara njuta av tillvaron. Vi behöver verkligen solen för att känna oss piggare.

                                                        Bilden från Google

Nu ska jag ta tag i den här dagen och förbereda olika saker inför morgondagen, både lektionsplanering och annat. Till Er alla önskar jag en riktigt bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar