fredag 24 januari 2014

En arbetsvecka är slut

Så har ännu en arbetsvecka lagts till handlingarna och vi kan se fram emot en skön helg. Min sambo jobbar eftermiddag hela helgen och jag får roa mig själv så gott det går :) Jag hoppas verkligen att jag håller mig frisk för under några dagar har jag känt mig halvrisig, som när en förkylning finns i kroppen men inte bryter ut. Jag brukar sällan bli sjuk men ibland får någon bacill tag i mig och då får man gilla läget, men som tur är brukar det gå över fort. Det är så lustigt, när helgen kommer vill man göra så mycket men ofta blir det väldigt lite gjort och i synnerhet sådana dagar vi har haft förra helgen och någon dag under veckan. -30 grader, då känns det inte så lockande att vara utomhus och hitta på saker, då får man njuta av värmen inne istället och kanske göra saker man har tänkt göra men som inte har blivit gjort. Lite sådant gjorde jag men mycket av tiden gick åt till att slappa i soffan, se på TV och bara koppla av, jag tror att vi alla behöver göra det emellanåt. Charlie den lilla stackaren har haft överskottsenergi eftersom han inte fick utlopp för sin energi under dessa kalla dagar. En tråkig matte och husse som skyndar på honom och snabbt går in i värmen igen :) Han har sprungit runt med sin lektrasa och benbitar och försökt få igång oss att leka och givetvis har vi lekt med lilla gubben tills vår ork har tagit slut, Charlies ork tar aldrig slut :)

Charlie

Just nu planerar jag att bjuda hem mina vänner nästa helg, en riktig tjejsurrkväll med lite paj och vin. Det är verkligen behövligt med en kväll där vi tjejer får surra som bara vi kan och avhandla både ett och två problem :) Vi har alltid roligt när vi träffas även om våra gubbar är med men ibland är det nödvändigt att bara få vara kvinnfolk och i synnerhet om man har något att ventilera som inte de manliga öronen har någon behållning av. Charlie är ju av det manliga könet och han är oftast med men han skvallrar inte någonting av vad han har hört :)

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar