fredag 10 januari 2014

Från gardiner till TV

Så var det fredag igen, en av veckans absolut bästa dagar och idag är temperaturen betydligt bättre, -11 grader när jag steg upp. Tyvärr blåste det ganska mycket när jag gick till jobbet men det är ändå skönt att slippa regn och slask. Nu får vi hoppas att de här minusgraderna kvarstår under en lång period :)
Igår tog jag ner julgardinerna och hängde upp andra köksgardiner. Jag hittade ett par gardiner som jag köpte för snart 20 år sedan från Jotex och vilken kvalité det är på dem! Kaffekannor, frukter, skålar, tallrikar och koppar samsas på det här tyget och det är inte det minsta blekt och fult trots många tvättar, de är lätta att stryka och hänger fint i fönstret. Jag har inte upplevt den här kvalitén på några gardiner jag har köpt de sista åren.


När det gäller att titta på TV så har vi väl alla lite olika uppfattningar om vad som är bra och mindre bra program. Igår hamnade jag i en liten diskussion med en person på Facebook vad gäller ett program som heter "Paradise Hotel". Personligen tycker jag att det är ett riktigt skitprogram där personerna i mitt tycke förnedrar sig/spelar ett spel för att komma dit de vill. Jag kallade dessa personligheter för "wannebepersoner" som bara är ute efter att synas och därigenom bli känd på det ena eller andra sättet. De vill vara/bli något som de inte är och då skyr de inga medel. Min åsikt är att den sortens program sänder ut fel signaler till våra ungdomar. Vi vuxna hanterar kanske detta men är man 13-14 år så ser man inte saker på samma sätt som en vuxen person gör. Den här personen som inte tyckte om min åsikt såg själv programmet och det lägger jag inga värderingar i, var och en måste ju få se det de själva vill. Jag talade bara om min egen åsikt men personen ifråga tog det nog personligt :) Visst ser jag också på många "skitprogram" men just "Paradise Hotel" tycker jag personligen är ett lågvattenmärke.


                                Bilder på deltagare i Paradise hotel, från Google bilder




Nu ska jag njuta av tanken att hela helgen är kvar och glädjas åt detta :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar