fredag 2 november 2012

Alla helgons helg

Fredag idag och jag njuter av att få vara ledig. Jag och min dotter har varit och tänt ljus på graven, en procedur som alltid är fylld med känslor. Visst är det just det här som är meningen med Alls helgons, att tända ljus för nära och kära och minnas dem. Jag ska ta en sväng dit i morgon kväll också när det har blivit lite mörkare ute, jag tycker att det är så vackert när det lyser överallt, det känns så fridfullt.
När jag tittar ut genom fönstret nu så ser det inte ut så trevligt. Det är grått och regn i luften, usch! En perfekt dag för att tända ljus och bara mysa.

                                               Bilden från google bilder

Min sambo jobbar natthelg så det blir inga stora utsvävningar för oss, men lite god mat och surr ska vi väl hinna med :) Det jag tycker är bra när han jobbar natthelg är att jag har bilen tillgänglig hela dagarna, då kan jag "ranta" runt och hitta på det jag känner för. När han jobbar dag- och kvällstid, då är jag billös och därmed begränsad. Sommartid har jag ju cykeln men vintertid står den undanställd i ett cykelförråd. Det är i alla fall tur att vi bor så pass centralt att det inte är så långt till affärer och annat :)

Nu önskar jag Er alla en skön och vilsam helg. Njut och må gott inomhus när vädret nu inte visar sig från sin bästa sida.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar