fredag 28 februari 2014

Sportlov

Idag är det sista arbetsdagen innan sportlovet och det känns helt underbart. Ett litet smolk i bägaren är att jag börjar känna av en förkylning, jag är kraxig i halsen och fryser och svettas om vartannat. Många av mina kollegor och vänner är och har varit väldigt förkylda så det är då inte underligt om även jag drabbas. Vi får hoppas att det går tillbaka så jag slipper att tillbringa sportlovet inomhus. Det jag har bestämt mig för är att inte planera in så mycket utan försöka ta dagen som den kommer. En planerad sak har jag i alla fall, nämligen Ikea :) Vi behöver ett skåp till toaletten så jag ser det som en nödvändighet med ett besök dit och som av en händelse brukar det alltid hamna något mer i varukorgen innan vi går till kassan :) Har jag inte lust att göra något speciellt en dag så ska jag inte göra det heller. För mig handlar ledigheten om att vila och samla krafter och att försöka vistas utomhus mer än jag gör när jag jobbar. Det är så skönt att slippa stressa på morgonen, att få sitta i lugn och ro med frukosten och bara slappa utan att behöva ha bråttom att ta på sig kläderna.

                                                        Bilden från Google



Nu önskar jag Er alla en skön helg och vi håller tummarna för att det kommer att bli varmt och soligt så att även ni som inte har sportlov får njuta av vädret.

Kram från mig!






                                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar