onsdag 11 april 2012

Shopping på nätet

Nackdelen med att vara ledig är att man blir så köpsugen på allt möjligt. Jag har nog under den här veckan gått igenom väldigt många internetsidor med kläder, inredningsgrejer, mattor och mycket annat. Det är ju inte alltid man handlar men det är roligt att bara titta, stoppa "vill ha saker" i varukorgen och sen kanske fundera ett tag på om det verkligen är just det jag vill ha :=) Hursomhelst så finns det då väldigt mycket "vill ha saker" när man sitter och surfar runt. Jag har i alla fall beställt lite, bl a den här klänningen som ska användas i sommar, paisleymönstrad och sval. Till den ska jag köpa ett par snygga pumps och inte bry mig ett dugg om att klacken är hög. Eftersom jag är lång (1,76) brukar jag inte köpa skor med så höga klackar men nu tänker jag göra det i alla fall :=)
Den undre klänningen tycker jag också om och som synes så finns den i två olika färger.













Ett par skor jag föll för är dessa söta med kilklack. De finns i många färger och är lika fina att ha både till kjol och byxor. Jag hittade också ett par väldigt snygga gula pumps som jag föll för direkt. Även om jag har tänkt ha hög klack så var de här klackarna kanske lite väl höga, jag skulle nog känna mig obekväm men jag tycker att de är riktigt fina. Jag älskar citrongult och just nu letar jag febrilt efter en tunika eller klänning i denna klara gula färg. Någon som har ett tips? Vad jag slutligen hittar för pumps till min sommarklänning får väl bli en senare fundering.

Shopping på nätet tycker jag är fantastiskt roligt men när det gäller att springa i klädaffärer, då tycker inte jag att det är speciellt kul. Jag blir fort less och trött och hittar ingenting, på det sättet är jag nog väldigt okvinnlig men min sambo tycker att det är skönt :=) Jag brukar hinna med ca tre affärer innan jag känner att det är dags för paus med en kopp kaffe och efter det är jag ganska nöjd och känner inget behov alls av att leta vidare. Jag förstår inte varför jag blir så trött :=) Nackdelen med att nätshoppa är att man inte kan prova kläderna innan köpet, det är lite av en chansning när man beställer och många gånger blir det retur på det man har beställt.
Vad har Ni själva för erfarenheter av shopping? Är Ni som mig eller älskar Ni att springa i affärer? Skriv gärna några rader och kommentera.

På återseende!

1 kommentar:

  1. Alltid lika roligt att läsa din blogg.Jag är alltid på G flera dagar innan jag bestämt att jag ska på shoppin.När den stora dagen väl kommer tycker jag mest att det är jobbigt.
    Brukar titta in på butikens hemsidor och där bestämmer jag mig för vad som intresserar och skulle passa mig.Det gör att det går fortare! i affären.Att titta i blomsteraffärer och hem inredningsbutiker det gör jag mycket och gärna länge.Ha det bra1 Monica.Kram Bettan:=)

    SvaraRadera