fredag 27 april 2012

Äntligen helg

Fredag idag och jag ser fram emot fyra dagars ledighet, det känns riktigt skönt faktiskt. När man tittar ut genom fönstret idag så är det ingen trevlig syn, det regnar och är grått och trist. Det positiva är att just detta regnande tar bort all den snö som vi har i massor fortfarande. Det ska bli intressant att se när islossningen sker, i fjol gick den i slutet på april och det var tidigt. I år tror jag att det kommer dröja några dagar in på maj innan det är dags för islossning. Varje år har vi ju gissningstävling här i Kalix; "När går älven" och jag tror nog de flesta gissar på ett senare datum i år.

Just nu äter jag antibiotika för mitt ben som inflammerat efter att jag ramlat och slagit mig på en isfläck. Jag hade väl aldrig kunnat drömma om vilka besvär det kan bli av att ramla och slå sig på smalbenet och hur ont det kan göra. Det har varit/är rejält rött och svullet och gör ont bara kanten på mina byxor tar på huden. Jag hoppas verkligen att detta ger med sig snart, för jag känner mig riktigt handikappad eftersom det inte fungerar med promenader eller annan motionsform just nu.

Ikväll blir det tjejträff med några väninnor, det är alltid lika trevligt att träffas bara tjejer och få "surra" av sig rejält och vi har alltid lika mycket att prata om och många goda skratt blir det :=) 
I morgon ska vi till Luleå för lite shopping, bl a utemöbler till balkongen ska införskaffas men även lite personliga saker också. Vi ska sammanstråla med min dotter och sambo och äta gemensam lunch, det blir trevligt. På eftermiddagen ska vi till mina småtroll och barnvakta dem medan deras mamma jobbar. Det är alltid lika roligt att få umgås med mina barnbarn som jag är så stolt över. Pappan i huset är på en miniresa till fjälls med sina pojkkompisar för skoterkörning och annat trevligt.

Nu hoppas jag att Ni alla får en skön helg oavsett om Ni är lediga eller jobbar.
Vi hörs snart igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar