torsdag 19 april 2012

En vanlig torsdag i april

Under väldigt lång tid har jag velat fram och tillbaka men nu har jag äntligen bestämt mig; det blir en Iphone 4s. Eftersom jag har en Mac dator så tyckte mina arbetskamrater att det inte fanns något att fundera över, även om jag inte är speciellt teknisk. Med goda argument övertygade de mig och nu återstår det bara att göra köpet :=) Sen kommer vi till nästa problem (håll Er för skratt); ska jag ta en vit eller svart? Ett väldigt banalt dilemma kan tyckas men ack så viktigt :=)


Jag måste få passa på att beklaga mig lite också. Under påsklovsveckan halkade jag precis utanför vårt hus på en isfläck och slog mig så förbaskat på sidan av smalbenet. Det gjorde rejält ont och först var jag övertygad om att jag nog hade brutit något. Tack och lov gjorde jag inte det eftersom jag kunde gå obehindrat, men benet såg inte speciellt trevligt ut i regnbågens färger. Jag trodde givetvis att detta skulle ge med sig men det har snarare blivit värre. Det är svullet, rött, varmt och gör ont och det spänner i hela smalbenet. Normalt sett är jag en ganska tålig kvinna men nu känner jag att det här inte är speciellt trevligt. Jag ringde Vårdcentralen idag och den som svarade skulle prata med någon och ringa upp, men de måste ha glömt bort detta för ännu har ingen ringt :=( Jag får väl ta mig några värktabletter ikväll om det blir värre.


När jag satt i vardagsrummet och vilade benet och filosoferade, så konstaterade jag att det nog blir jobbigt att vänta till i höst innan vi tapetserar, målar taket och slipar golvet där inne. Det känns så ofräscht där inne med tapeter som är nötta och ett golv som är totalt utan glans. Vardagsrummet är det enda rum som återstår att fixa och Kalixbo har lovat att måla taket och slipa parkettgolvet, men tapetseringen får vi stå för själva. Det känns jobbigt att börja med ett sånt arbete den här tiden på året eftersom det blir så stökigt överallt. För att inte tala om detta slipdamm som har en tendens att sätta sig i hela huset. Vi får fundera lite men som det nu känns så får det vänta tills i höst.

Ikväll ska jag bara ta det lugnt och inte göra så mycket nyttigt. Det blir lite TV-tittande i alla fall, bl a hockey mellan Skellefteå-Brynäs men även Criminal Minds som är en av mina absoluta favoritserier. Jag tänkte avsluta med att spela en låt som jag bara älskar; 500 miles med The Hooters.


Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar