söndag 25 december 2011

Reflektion

Ja så var julafton och juldagen avverkad. Det har verkligen varit härligt att få ha mina barn och barnbarn hos oss på julafton, för visst är julen barnens högtid. När jag var liten minns jag så väl hur spännande jag tyckte att det var när tomten skulle komma. Varje år var det samma procedur; först skulle vi äta och därefter skulle det diskas bort. Det gick inte att ha julklappsutdelning innan disken var borta. Usch vad jag tyckte att det tog lång tid! Visst är det lustigt hur man kommer ihåg vissa saker från barndomen utan att man förstår varför. En sån sak är när morfar sa till tomten; - Om tomten lyfter på skägget ska han få en hutt! Hur sjutton minns jag det?? :))


Vi har ätit så mycket gott under dessa två dagar, både mat och slisk och det hör ju faktiskt julen till. Själv sitter jag nu i soffan och lovar mig själv att efter nyår ska det bli annan ordning på mig. Slut med undanflykter, nu jäklar ska det bli regelbunden motion igen. Det har varit väldigt dåligt med motionen under den här hösten p g a att så mycket har hänt. Jag har helt enkelt inte orkat ta tag i det men nu ska det som sagt bli ändring. Fast just nu känns nyår väldigt långt borta :=) Endast promenader får det bli tills dess.
Som avrundning lägger jag in den här låten som avslutning på denna juldag. Den är i mitt tycke en av de mest stämningsfulla versionerna av Silent night. Håll tillgodo!


Ha en fortsatt bra helg allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar