onsdag 22 juli 2015

Onsdag 22 juli

Onsdag 22 juli 2015, jag får nästan panik när jag tänker på hur fort den här kalla sommaren far iväg. Snart är det dags att börja jobba igen och just nu ser jag inte fram emot det :) Det känns att man har fått för lite sol och värme, solen ger energi och man känner sig tillfreds. Jag kan bara konstatera att det är länge sedan jag var så här blek i mitten på juli och det är inte alls kul. Förra sommaren klagade många av oss på att det var alldeles för varmt och att det behövde komma lite regn, det önskemålet får vi äta upp den här sommaren :)

Just nu sitter jag och väntar på att en väninna ska komma på besök, jag har gjort en blåbärspaj med vaniljsås till och det ska bli så gott :) Det är så befriande att ha vänner att prata med, att få ventilera tankar och funderingar och få den andres synpunkter och råd. Jag tror nog att det är något som vi alla mår bra av, både män och kvinnor. Jag har turen att ha kloka vänner och mer än en gång har jag fått regelrätta och ärliga synpunkter som har gjort att jag har blivit säkrare i mina egna funderingar. Det är väldigt viktigt att ens vänner vågar vara ärliga även om sanningen inte alltid är så rolig att höra. Jag uppskattar hundra procent ärlighet och försöker vara på precis samma sätt åt mina nära och kära. Bland mina vänner finns det bl a en manlig person som är oerhört värdefull för mig, en klok man som säger precis som han har det och som jag verkligen lyssnar på. Jag vet att när han säger något så är det inget svammel, han menar vartenda ord. Han och hans sambo tillhör den kategori människor som definitivt inte växer på träd, genuina, rejäla och fina och som jag är så oerhört glad att jag har som vänner <3<3














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar