torsdag 27 augusti 2015

Sommaren är slut

En sommar är slut och en höst är i antågande. Det är härligt att återigen kunna tända ljus och få den där mysiga känslan både inom-och utomhus. Jag vet inte om det är inbillning men jag tycker att maten smakar bättre när man släcker ner belysningen och tänder ljus istället :) Sommaren har väl inte varit den bästa vädermässigt men nu när vi har börjat jobba har vädret varit helt underbart. Det är först nu i slutet på sommaren som jag har lyckats få lite färg på kroppen. Jag är väl ingen person som gillar att ligga i solen hela dagen utan föredrar att röra på mig med jämna mellanrum, annars blir det alldeles för varmt för mig :) Jag kan inte hålla mig lugn och njuta av sol och värme en hel dag på badstranden, lagom är bäst :)

Det viktiga för mig när jag har semester är att få koppla av och njuta av att bara vara, visst är bra väder en bonus men känslan av att inte behöva stressa iväg på morgonen och att få lägga upp sin egen dag är ändå det bästa. Det jag kunde känna i slutet på juli innan solen återvände, var att jag inte riktigt hade laddat batterierna ordentligt. Solen hjälper ju till att ge energi och eftersom den har varit så mycket frånvarande så hade kroppen inte fått tillräckligt med energipåfyllning. Nu när jag har börjat att jobba så känns det ändå bra att komma in i rutinerna igen, även om jag inte tyckte så de sista semesterdagarna :) Människan behöver rutiner för att fungera på ett bra sätt.
Här är lite sommarbilder från Luleå hamnfestival som var i juli månad, en helt fantastiskt fin kväll!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar