tisdag 26 maj 2015

En regnig dag

Ännu en dag med regn, känns ju inte så trevligt direkt men det är bara att gilla läget. Egentligen spelar det ingen roll hur vädret är när man lika sitter inne på jobbet, men på något sätt så känns allt mycket lättare när solen skiner. Det känns så härligt när man på morgonen går ut med hunden, det är vindstilla, fåglarna kvittrar och solen lyser mellan trädtopparna, en helt annan känsla än när det är mulet och regnet öser ner. Jag hade tänkt hinna med många saker hemma den här veckan men det ser ut som att de planerna inte kommer att följas till fullo :) Fast vad spelar det för roll egentligen, göromålen är kvar och jag tar tag i dessa när jag har tid och ork för det.


Idag ska jag äntligen få komma på massage, svårt att få en tid när man behöver men jag hade turen att en kollega avbokade sin tid och jag fick ta hennes, ibland har man tur :) Jag har väldigt besvärligt med värk i nacke, skuldror och nedre delen av ryggen och att få massage är precis som att komma till himmelriket under 40 minuter. Hon som masserar är väldigt duktig, ibland tar hon i så jag nästan lyfter från massagebänken men jag har en ganska hög smärttröskel och tur är väl det :) Det absolut mest smärtsamma stället är när hon gnider på bröstmusklerna och ut mot armarna, det gör så vansinnigt ont och det går verkligen inte att ligga still :) Jag vill ha den lite tuffare massagen annars känns det inte som att det hjälper något. Hursomhelst, jag njuter i fulla drag! :)

Bilden från Google






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar