torsdag 21 maj 2015

21 maj 2015

Torsdagen den 21 maj 2015, helt otroligt vad tiden och åren går fort! Idag är det min födelsedag och den firar jag med mina barn och vänner, jag är tacksam för varje år jag får vara med, vara frisk, vara delaktig och njuta av livet. Visst är vi snabb att säga: Äh! Det är ingenting att fira, ojämna år och gammal är jag också, men tänk på alla de som inte får uppleva att bli äldre. Jag har en i släkten som just nu kämpar med sin cancer, ingen bra prognos för henne men jag håller tummarna och hoppas att allt ska ordna sig till det bästa.

Bilden från Google

                                                               
Nu är det inte lång tid kvar av den här terminen, eleverna och vi lärare är trötta och längtar efter sommarlov. Det är mycket att göra den här tiden på året; elever kämpar med prov och rester i olika ämnen för att få det betyg de strävar efter och vi lärare har väldigt mycket jobb att hinna med innan betygssättning. Vi har ju ett så viktigt yrke eftersom det handlar om våra barns framtid och våra barn är det bästa vi har. Ingen underdrift att säga att vi är rätt slutkörda när "Den blomstertid nu kommer" ljuder i högtalarna på avslutningsdagen. Veckan efter elevernas avslutning har vi några dagars jobb och jag kan lova att luften har gått ur de flesta av oss då :)


Bilderna från Google
                                                           

Nu önskar jag Er en bra dag och att ni är rädda om varandra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar