tisdag 1 april 2014

1 april

                                                     Bilden från Google


1 april idag och jag har för första gången på flera år blivit lurad :) Min kollega skickade ett SMS åt mig där hon sa att någon sökt mig på hennes telefon. Hon undrade hur de hade fått hennes nummer och varför de sökte mig där?? Jag blev givetvis förvånad men kollade numret på Hitta.se och såg att detta nummer gick till Skansen i Stockholm, vad i hela fridens namn ville de mig?? Jag blev väldigt nyfiken och var givetvis tvungen att ringa upp dem och fråga vad de ville. De lät väldigt frågande i växeln men sa att den som sökt mig ringer säkert upp igen. Det var många tankar som for genom mitt huvud innan den skyldige kollegan skickade ännu ett SMS där hon skrev: April! April! :) Jag kan lova att både hon och mina andra kollegor fick sig ett gott skratt.
Jag minns i slutet av 60-talet då det fortfarande fanns svartvita TV-apparater, att de hade ett aprilskämt där de sa att om man trär en nylonstrumpa över tv:n så skulle man få färgTv, detta gick naturligtvis min mamma på och massor av människor med henne :) Ganska roligt skämt faktiskt…

Första dagen i april månad ger mig också hopp om att det inte är så länge tills vi har sommaren här. Det är som en magisk gräns där mellan mars och april, det känns betydligt bättre i kropp och själ när april månad har gjort sitt intåg och plötsligt får man lust att göra så mycket :) Nackdelen är att vårsolens strålar lyckas hitta allt damm och smutsiga fönster så väldigt lätt. Nu har vi ju haft en ovanligt varm mars med ovanligt lite snö så egentligen känns det som en bonus, gillar man skoteråkning så har den här våren varit katastrofalt dålig. I fjol tror jag att vi hade dubbelt så mycket snö vid samma tidpunkt i mars månad och det säger väl något om den milda väderleken.
Nu önskar jag Er en bra dag vare sig ni har sol eller regn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar