tisdag 10 december 2013

När det lider mot jul

Nu är det länge sedan jag gjort något inlägg här men tiden har liksom inte räckt till. Mycket att göra både hemma och på jobbet, precis som det ska vara i december månad. Idag har jag tagit ledigt för att vara med hunden eftersom vi har hantverkare i lägenheten hela dagen. Charlie blir så orolig när det är folk han inte känner som rör sig i lägenheten och värre är det för honom om vi inte är hemma.



Det är inte lång tid kvar tills det blir jullov och mycket ska hinnas med innan dess. I vanlig ordning är jag inte färdig med julklapparna ännu, av någon konstig anledning sparar jag alltid till sista minuten och jag blir irriterad på mig själv över detta. En del julklappar är inköpta med många återstår fortfarande, när ska jag lära mig att planera bättre? :)


Jag älskar julmusik, men av någon konstig anledning rör den också upp mycket känslor för mig, både positiva och negativa. Ibland känner jag en klump i magen av stress, någon gång vill jag bara gråta men oftast framkallar den bara en skön, mysig känsla som känns i hela kroppen. Vissa julsånger är förknippade med minnen och andra måste bara finnas där för att få en riktig julkänsla. Här bjuder jag på två underbara julsånger, den ena en helt fantastisk favoritversion av Stilla Natt med Sinead O´Connor och den andra; When you wish upon a star, en gammal version som vi alla känner till och som gör mig så behaglig i kroppen. Lyssna och njut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar