söndag 8 september 2013

Söndag morgon

Oj vad tiden går fort! Jag har inte alls gett mig tid att uppdatera min blogg men bättre sent än aldrig :)
Söndag morgon och jag har precis ätit min frukost och rastat Charlie. Det är verkligen skönt att gå ut tidigt en helgmorgon innan alla människor har vaknat och det blir liv och rörelse. Just det där sköna lugnet och lukten av den lite kalla luften som nu infinner sig på morgnarna, den är helt underbar. Jag var tvungen att bara stanna till och lyssna och lukta och känna av, hur skönt som helst. Alla årstider har sin tjusning sägs det ju och det stämmer faktiskt ganska bra. Som ett exempel, när sommar och semester är slut och det är dags för jobb och rutiner, ja då upplever vi det med lite blandade känslor. Sommaren är förknippad med så mycket skönt och slappt och därför känns det jobbigt när den/det är till ända. När vi väl har vant oss med tanken så är det faktiskt skönt med den friska luften, de härliga dofterna och allt som hör till.

Här hemma målas det för fullt. Min sambo har tagit sig an vitrinskåp, TV-bänk och ett pelarbord som ska bli antikvita. Det är ett jobb som drar ut på tiden för det är lång torktid mellan varje varv som målas. Jag var lite tveksam först till om vi skulle våga måla dessa eftersom de inte är så gamla, men vilken skillnad det blir! Antikvitt passar betydligt bättre här i vardagsrummet ihop med det övriga, fast nu behöver vi byta vardagsrumsbordet som inte alls passar in :) Jag har hittat ett bord på Ikea ur serien Hemnes så det lutar åt att vi köper detta.

Idag blir det en riktig "bara vara dag", jag har inte planerat in något speciellt så det som sker det sker. Egentligen vet jag inte vad jag tycker om söndagar, de är sköna samtidigt som de är lite tråkiga. Känns mer som att den är en enda stor förberedelse inför den kommande veckan. Sambon jobbar så det är bara jag och Charlie. En cykeltur på affären ska vi i alla fall klara av, förenar nytta med motion både för mig och Charlie.

Ha en riktigt skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar