tisdag 5 mars 2013

Från en svunnen tid

Jag tillhör den kategori människor som gillar gamla saker. Jag vet egentligen inte varför man får en förkärlek för sådant, men kanske är vi mer nostalgiska än de människor som bara gillar moderna saker, jag vet inte. 


 Den här gamla burken fick jag av min bror och i den låg en massa gamla nypor. Jag funderar på om det är hållare till ljus som man satte i granen. Tror Ni att det är rätt gissat?

                                       En närmare titt på de små klämmorna i burken

Gamla Gevaliaburkar, både kok- och bryggmalet. Jag vet inte hur gamla de är, vet Ni?

Den här burken tycker jag är så fin, det ser ut som att det är motiv från Dalarna


Såna här kaffekoppar hade de hemma hos min kompis, jag vet inte varför jag kommer ihåg det men just det här mönstret minns jag. Skulle tro att det är femtiotalskoppar, mönstret påminner om femtiotal

Jag fick även en massa gamla cigarrfodral av min bror, många riktigt fina


Lite skillnad är det allt på barnstolar av idag och de som fanns förr :)



Jag kommer nog alltid att vara intresserad av gamla ting och kanske beror det på att jag är en riktig nostalgiker :) Absolut bäst är det ju om man har något som gått i arv, det ger så mycket mer känsla då. Hur är du?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar