torsdag 17 januari 2013

En vanlig vardag

Torsdag eftermiddag och snart stundar en helg igen, underbart! Jag känner mig oerhört trött för tillfället så varje ledigt tillfälle är guld värt. Det är så mycket jag skulle vilja göra men orken vill inte riktigt infinna sig, det är alldeles nog att bara jobba just nu. Var hittar man kraften? Är det mörkret som påverkar människan? Äter man för lite vitaminer? Jag vet då inte säkert men det brukar ju räta upp sig till slut :) I helgen kommer "lillflickan" med sambo hit och ska sova över, det är så roligt när de kommer och man får rå om dem lite grann. På lördag ska vi barnvakta smågummorna under dagen för att deras mamma ska jobba och deras pappa ska fortsätta med byggnationen i huset. Det är tungt just nu för min son att behöva jobba borta fyra dagar under veckorna och komma hem torsdag eftermiddag. Han jobbar i Gällivare och har för tillfället inget annat val än att gilla läget och hoppas att firman han är anställd åt, snart förflyttar honom till hemmaplan. Inte är det roligt att åka iväg från familjen och veta att han lämnar allt ansvar på sin sambo och barnen frågar efter honom hela tiden. Dessutom har de huset som är under renovering så det är mycket att tänka på för honom. De vet att vi finns här om de behöver avlastning med något och vi har betonat att de aldrig får känna att de inte vågar fråga om hjälp. Kan vi så ställer vi upp och har vi planerat något annat så säger vi det. Jag minns hur det var när barnen var små, det bästa någon kunde erbjuda var att ta hand om barnen så man fick chans till lite egentid, mycket bättre än att bara köpa grejer åt dem.

Elina och Wilma

Som avslutning får Ni en låt som för tankarna till sommar och sol :)



Ha en bra avslutning på veckan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar