tisdag 24 februari 2015

Tisdag 24/2

Har vaknat till en tisdagsmorgon som bjuder på ett rejält snöfall, riktigt blöt snö som gör att man ser ut som en rugguggla i håret om man inte drar på sig mössa eller huvan på jackan :) Jag måste erkänna att jag är less på snön nu och vill känna lukten av asfalt och se solen skina från en klarblå himmel. När vi kommer in i april månad så brukar det gå väldigt fort fram till sommaren, allt går lättare när solen börjar värma och man får vårkänslor :) Den här tiden på året är ganska tung i skolans värld, både för oss pedagoger men även för eleverna, sportlovet nästa vecka kommer så lägligt och ger oss alla en liten andningspaus. Vi jobbar med grammatik just nu i svenskan och det är inte något som eleverna tycker är speciellt roligt, det gäller att hitta vägar som gör att de inte upplever det alltför tråkigt. När de får jobba med varandra och hitta lösningar så går det betydligt lättare än när de jobbar enskilt.

Jag satt och tittade på bilder av katter och blev så otroligt sugen på en kattunge. Det är så mysigt med en katt och jag älskar dem men samtidigt så försöker jag tänka praktiskt, det är alltid besvärligt när man ska åka bort någonstans och måste engagera någon att ta hand om den. Dessutom har jag ju Charlie, han älskar katter och skulle bli väldigt nöjd om han fick kattsällskap men det blir mer jobb med fler djur. Min son är dessutom känslig både mot katter och hundar och det känns inte så roligt om han får besvär när han hälsar på mig. Jag har svårt att förstå de som inte tycker om katter, de är självständiga djur som går sin egen väg och det är nog en orsak till varför många tycker att de är lömska och opålitliga. Andra avskyr dem för att de springer omkring på gårdar och pinkar där de inte ska, det är inte kattens fel utan ägarens. Katten vet inte vart den får gå och inte får gå och den följer sin instinkt så att vara arg åt katten är helt galet, det är alltid djurägarens ansvar.

Nu önskar jag er en fin tisdag och glöm inte att vardagsnjuta, tänd ljus och mys med dig själv eller med din käreste/käresta!


                                           
                                                                 Bilderna från Google





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar