torsdag 29 maj 2014

Inför sommaren

Nu är jag ledig några dagar och det känns verkligen riktigt härligt. Idag skiner solen fast det blåser inga varma vindar direkt men bara det att solen visar sig, gör att man blir lättare till sinnet. Jag kunde konstatera när jag tittade mig i spegeln att skinnet är blekt som en magnecyl, rent bedrövligt blek är jag. Nä, jag får nog lov att uppsöka solariet för att få lite grundfärg och i synnerhet på benen som är hur svåra som helst att få bruna. Köpte mig två nya sommarklänningar och de kan jag då inte använda förrän jag fått lite färg på mig :)

Den här klänningen beställde jag från Indiska, kommer nog inte riktigt till sin rätt här på bilden men den är sval och skön och går ner till knäna.

Sen har vi den här rosa långa klänningen som jag beställde från en av katalogerna. Konstigt nog passade den bra och det händer ganska ofta att de inte brukar göra det när man beställer.

Det här fina halsbandet från Calvin Klein fick jag av min dotter och svärson när jag fyllde år.

Det är konstigt vad mycket man behöver när sommaren anländer. Jag behöver förnya massor av kläder och de som känner mig vet att det inte är min favoritsysselsättning att springa på affärer och leta kläder. När jag väl är på affären och hittar något som tilltalar mig och som passar, då känner jag mig riktigt nöjd och trivs med att shoppa :) Jag blir oftast så vansinnigt trött av att strosa på affärer, det tar så mycket energi och jag behöver snabbt en kaffepaus för att orka fortsätta. Det kanske är ett okvinnligt drag men sådan är jag :) Desto mer njuter jag av fikapausen när jag kan sitta och pusta, titta på folk och äta något gott. Nu ska jag ta fram och griljera en helgskinka som jag köpte när jag var och handlade. De säljer dem billigt den här tiden på året och det blir så gott pålägg.

Hoppas att ni alla får en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar