torsdag 20 juni 2013

Midsommar

I morgon är det midsommarafton och jag hoppas verkligen att vi har vädrets makter med oss. Just nu ser det inte så lovande ut men enligt prognosen ska det inte vara någon nederbörd i morgon. Just denna högtid vill man verkligen att solen ska skina eftersom man oftast vistas utomhus, visst är det tråkigt om regnet öser ner när man vill äta under bar himmel och bara sitta och njuta av tillvaron. Skulle det nu regna så får man göra det bästa av situationen, äta inne och vistas ute mellan skurarna :) 
Vi kommer att fira morgondagen tillsammans med min morbrors familj i deras stuga. Min kusin har också stuga en liten bit därifrån och hennes hund har fått valpar för någon dag sedan, så hon får vara aktiv och springa mellan stugorna för att se till dem :) Hon och hennes sambo har kennel (Chill out) där de föder upp minibullterrier och stövare. Jag har aldrig riktigt tyckt om minibullterrier p g a deras ovanliga utseende, men nu har jag vant mig och tycker att de är väldigt charmiga. Det om något är väl ett bevis på att personligheten gör helheten :)




Nu vill jag önska Er alla en riktigt trevlig midsommarhelg med god mat och glatt umgänge!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar